Partikongressen, söndag

Dags att summera.

Mycket blev väl som förväntat; medlemsomröstning om EU-utträdet, beslut om arbetslivstrygghet men ändå med medborgarlön som en framtida vision, många seminarier jag hade velat gå på men inte hann. Det jag sett av mediabevakning tycker jag skiljer sig från hur media bevakat tidigare mp-kongresser. Alltid tidigare har man letat efter och lyft fram någon knäpp fråga som ska visa att vi fortfarande är rätt flummiga. De frågorna har förvisso också funnits här för dem som velat hitta, men den här gången har media valt att rapportera mer seriöst om det viktiga som hänt istället.

Ombuden verkar också generellt nöjda med kongressen. Hur påverkanstorgen fungerat - eller inte fungerat - finns det dock kritik kring. Utrymmet var för litet, punkerna för många på samma ställe, diskussionerna för ostrukturerade.

För mig personligen, som varit här i egenskap av observatör för internationella kommittén, har det varit frustrerande att inte kunna delta i diskussioner fullt ut och framförallt inte i beslutsfattandet. Men nu får jag åka hem till Göteborg och ta fajten där för att slopa utträdeskravet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0